BETA
Aby się zalogować, najpiew wybierz portal.
Aby się zarejestrować, najpiew wybierz portal.
Podaj słowa kluczowe
Słowa kluczowe muszą mieć co najmniej 3 sąsiadujące znaki alfanumeryczne
Pole zawiera niedozwolone znaki

Aktualności


Kurs Windows Phone 7.5 by Niewęgłowski: Przygotowanie aplikacji do publikacji

10-02-2013 16:36 Paweł Niewegłowski
Szkolenie

Witaj w drugiej lekcji kursu Windows Phone Mango. Kurs ma na celu pokazanie, że tworzyć aplikację na platformę Windows Phone może każdy, nawet dziecko 7 letnie. W tej lekcji nauczysz się jak przygotować aplikację do publikacji na Marketplace. Dowiesz się między innymi:

+ jak stworzyć aplikację 'latarka',

+ jak wygląda struktura plików aplikacji w katalogu,

+ jak ustawić nazwę aplikacji i wpisać jej autora,

+ jak ustawić język aplikacji,

+ jak dołączyć do aplikacji ikony i ekran wczytywania.

 

I.  Tworzymy aplikację typu 'latarka', czym że jest latarka na telefonie, jest to najprostsza aplikacja, po której włączeniu otrzymujemy całkowicie biały ekran telefonu, co powiedzmy że daje miarodajne światło.

 

1. Otwieramy Visual Studio 2010 (odpowiednie wersje zostały opisane w lekcji pierwszej).

2. Tworzymy nowy project, czyli: File->New Project...->Windows Phone Application.

3. Wybieramy wersje OS jako Windows Phone OS 7.1.1 .

4. Otwieramy program Paint (przycisk Start i w wyszukiwarce wpisujemy "paint") i tworzymy w nim obrazek składający się z białego tła.

5. Następnie wracamy do Visual Studio na formatkę wstawiamy kontrolkę image, rozciągamy ją na całą formatkę (tak aby pokrywała cały ekran).

6. Przechodzimy do kodu Xaml tej, że kontrolni i wpisuje źródło obrazka np. Source="image/tlo1.png"

powinno wyglądać to tak:

 

II. Struktura plików aplikacji w katalogu.

Efekty naszej pracy nad kolejnymi projektami nad aplikacjami zapisywane są na dysku C, w Moje dokumenty, następnie wybieramy folder Visual Studio 2010, potem Projects, następnie odszukujemy aplikacje nad którą pracujemy. Foldery mają nazwy od PhoneApp1, z każdym nowym projektem numerek się zwiększa. Przykładowa ścieżka podana jest na screenshocie.

 

Na obrazku pokazane zostały pliki naszej nowo utworzonej aplikacji. Teraz co jest czym? 

+  SplashScreenImage - obrazek, który pojawia się przy włączaniu się naszej aplikacji, ma wymiary 480x800 i  jest w formacie .jpg

+  ApplicationIcon - obrazek, który jest małą ikoną naszej aplikacji, ma wymiary 62x62 pixele i jest w formacie .png

+  Background - obrazek, który jest dużą ikoną naszej aplikacji, ma wymiary 173x173 pixele i jest w formacie .png.

W tym folderze zawierają się oczywiście klasy naszej aplikacji, strony, plik App, kod źródłowy, oraz foldery Bin, image(który utworzyliśmy sami i umieściliśmy w nim obrazek tlo1.png), folder obj oraz Properties.

Zajmijmy się folderem Bin, gdyż to właśnie w nim tworzy się plik z rozszerzeniem .xap, który jest skompilowaną wersją naszej aplikacji.

 

III. Ustawianie nazwy aplikacji, autora oraz języka.

Klikamy w menu Projects i wybieramy ostatnią pozycję czyli PhoneAppx Properties...

Otwiera nam się nowe okienko, wybieramy w nim Assembly Information... i wypełniamy według wzorca wpisanego przeze mnie, na dole zmieniamy język aplikacji na Polski.

IV. Dołączenie ikon do aplikacji oraz zmiana ekranu wczytywania.

To jedne z wielu kryteriów certyfikacji aplikacji do Marketplace. W dowolnym programie graficznym tworzymy małą ikonę (plik ApplicationIcon.png) i podmieniamy do we wszystkich folderach naszej aplikacji. Następnie zmiany rozmiar ikony na większy 173x173 i podmieniany z plikiem Background.png w folderach naszej aplikacji.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest podmiana SplashScreenImage.jpg na którym możemy umieścić logo aplikacji czy własną reklamę.

 

Po podmianie plików warto pamiętam aby zrobić przebudowanie solucji, w sposób pokazany na screenie:

 

Tak przygotowana prosta aplikacja powinna nadawać się do publikacji. Zdziwieni? Nawet tak proste aplikacje przechodzą na Marketplace, gdyż niestety Microsoft idzie w tej kwestii na ilość, resztą dokładnie tak sama jak Apple czy Google.

 

Mam nadzieję, że ta lekcja pomogła Ci w przygotowaniu aplikacji do publikacji. Już jutro kolejna lekcja odnośnie zakładania studenckiego konta na portalu AppHub, na którym zgłaszamy aplikację do Marketplace oraz przejdziemy przez wszystkie etapu umieszczenia aplikacji na Markecie.

 

Pytania można kierować na mój e-mail: p-nieweglowski@hotmail.com

Komentarze 0

pkt.

Zaloguj się lub Zarejestruj się aby wykonać tę czynność.