BETA
Aby się zalogować, najpiew wybierz portal.
Aby się zarejestrować, najpiew wybierz portal.
Podaj słowa kluczowe
Słowa kluczowe muszą mieć co najmniej 3 sąsiadujące znaki alfanumeryczne
Pole zawiera niedozwolone znaki

Baza wiedzy











Stworzyli aplikację dla uniwersytetu w dwa dni

02-03-2015 14:57 | Sławomir Łukaszuk
thumb
Za nami druga edycja konkursu programistycznego NeedApp. Najlepszą aplikację mobilną dla absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu przygotowała firma KIWIGROUP.

Rozwiązanie wspomaga tworzenie własnej ścieżki kariery przez absolwentów, a także studentów Uniwersytetu. Prototyp aplikacji powstał w zaledwie dwa dni, dzięki zastosowaniu innowacyjnej formuły opracowanej przez  wielkopolską inicjatywę ECDF mKlaster. Konkurs odbywał się w dniach 25-26 lutego w ramach obchodów VII Dni UEP.

To był prawdziwy maraton! W tym wypadku uczestnikami nie byli jednak sportowcy, ale…programiści. NeedApp UEP był bowiem konkursem na najlepszą aplikację mobilną. Jego tematem były rozwiązania dla absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Wydarzenie trwało łącznie ponad 30 godzin i składało się z dwóch części. Pierwszą z nich były siedmiogodzinne warsztaty kreatywne prowadzone metodologią Design Thinking, na których powstawały pomysły na aplikacje. Wypracowane koncepcje były następnie przenoszone na język programowania podczas 24-godzinnego hackathonu, czyli maratonu programistycznego – To nasza autorska formuła, dzięki której w zaledwie dwa dni powstają prototypy aplikacji mobilnych. Uczestnikami NeedApp są profesjonalne firmy programistyczne, które walczą o zlecenie na realizację swojego projektu. Pilotażowa edycja wydarzenia odbyła się w kwietniu zeszłego roku. Cieszymy się, że zarówno tamto, jak i obecne wydarzenie zakończyło się sukcesem, a opracowane koncepcje zaprezentowały naprawdę wysoki poziom. Już planujemy kolejne edycje konkursu  mówi Marcin Paradowski z inicjatywy ECDF mKlaster, która skupia wielkopolskie firmy programistyczne, uczelnie i instytucje otoczenia biznesu, które są zainteresowane rozwojem technologii mobilnych.

Wygrała aplikacja do tworzenia ścieżki kariery

W konkursie wzięło udział siedem poznańskich firm programistycznych - AppUnite, Geemzo, KIWIGROUP, N-educatio, Redexperts, Snowdog, Trail Sp. z.o.o. Zespoły zostały uzupełnione przez studentów, którzy wsparli grupy swoimi umiejętnościami programistycznymi, a sami mogli poznać potencjalnych pracodawców i sprawdzić się w niezwykłej bitwie na kody. Po burzliwych naradach Jury wybrało najlepszą aplikację. Twórcy zostali nagrodzeni zleceniem na realizację swojego projektu w kwocie 40 000 zł. Główną nagrodę ufundował Bank Zachodni WBK.

 

Zwycięzcą został zespół KIWIGROUP, który stworzył aplikację „Connecto” wspierającą rekrutację pracowników i rozwój kariery. Bazuje ona na tworzeniu profili zawodowych użytkowników. Dzięki uzupełnieniu w nim danych o zainteresowaniach, ukończonym bądź realizowanym kierunku studiów i kilku innych parametrów, użytkownik może korzystać z dopasowanej do niego bazy szkoleń, testów i artykułów. Jest ona tworzona przez uniwersytet, ale również przez współpracujące z nim firmy. Za zapoznanie się z nimi i zdobywanie kolejnych umiejętności przyznawane są wirtualne “odznaki”. Wraz z profilami użytkowników stanowią one również wsparcie dla potencjalnych pracodawców w wyborze odpowiednich kandydatów do pracy. Z kolei dla studentów aplikacja stanowi cenne źródło informacji o ścieżkach rozwoju kariery, wiedzy i doświadczeniach absolwentów, w których ślady chcieliby iść.

Drugie miejsce zajęła firma N-educatio za projekt „Appsolwent” skierowany do absolwentów UEP prowadzących firmę. Na ostatnim miejscu podium stanęła grupa Trail sp. z.o.o., która stworzyła prototyp aplikacji „Need Partner” – mobilnej „giełdy” absolwentów, którzy chcą współpracować ze sobą na polu biznesowym.

- Gratulujemy wszystkim uczestnikom, którzy w tak krótkim czasie zdołali przygotować wspaniałe projekty, wybór był naprawdę trudny. Zwycięska aplikacja idealnie uzupełni nasze działania skierowane do absolwentów. Ma zarówno wymiar edukacyjny, rekrutacyjny, jak i społecznościowy, całkowicie spełnia więc nasze oczekiwania mówi Iwona Cieślik, Kierownik Działu Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. NeedApp UEP odbywał się w ramach obchodów VII Dni Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i oficjalnego otwarcia budynku Centrum Edukacyjnego Usług Elektronicznych – Konkurs doskonale wpisał się w program wydarzenia, nadając praktyczny wymiar myśli przewodniej tegorocznych Dni Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu  “Programujemy przyszłość – naszą”. – dodaje Iwona Cieślik, Kierownik Działu Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Stworzyli aplikację dla uniwersytetu w dwa dni Stworzyli aplikację dla uniwersytetu w dwa dni

Stworzyli aplikację dla uniwersytetu w dwa dni

Organizator NeedApp UEP: ECDF mKlaster

Współorganizator: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Partner główny: BZ WBK

Sponsorzy: EVER, GFT, MAN Accounting Center, Kompania Piwowarska, Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Ernst&Young, Franklin Templeton Investments, KKS Lech Poznań, Lexus, LIDL, PKO BP

O NeedApp:

NeedApp to konkurs składający się z dwóch części. Pierwsza z nich to Jam – warsztaty oparte na metodologii Design Thinking. Stworzona na Uniwersytecie Stanford idea wykorzystywana jest przez czołowe korporacje IT, m.in. Google, Apple czy SAP. Sięgając do narzędzi charakterystycznych dla branży wzorniczej, pomaga w tworzeniu rozwiązań najlepiej odpowiadających na potrzeby odbiorców. Warsztaty mają zapewnić stanowić wsparcie kreatywne dla uczestników, skracając czas poświęcony na szczegółowe planowanie podstaw aplikacji i ukonkretnianie zapisów briefu. Bazując na efektach warsztatów, firmy biorące udział w wydarzeniu przekładają pomysły na język programowania. Dwudziestoczterogodzinny maraton kodowania kończy się przedstawieniem prototypów aplikacji, z których Jury wybiera najlepszą i nagradza zleceniem na realizację projektu.

Więcej informacji o NeedAppie

Źródło: materiały organizatora

Źródło: NeedApp

Podobne artykuły

Komentarze 0

pkt.

Zaloguj się lub Zarejestruj się aby wykonać tę czynność.