BETA
Aby się zalogować, najpiew wybierz portal.
Aby się zarejestrować, najpiew wybierz portal.
Podaj słowa kluczowe
Słowa kluczowe muszą mieć co najmniej 3 sąsiadujące znaki alfanumeryczne
Pole zawiera niedozwolone znaki

Baza wiedzy











XNA w Visual Studio 2012

19-12-2012 23:16 | Maciej Klemarczyk
XNA niekompatybilne z Windows 8? XNA Game Studio nie można używać z Visual Studio 2012? Jednak jeśli się poświęci chwilę czasu okazuje się to jak najbardziej możliwe.

Wiele osób zastanawia się, dlaczego nie może zainstalować XNA do Visual Studio 2012.

Osobiście nie wiem czym jest to spowodowane, jednak jak się przekonałem jest to w pełni osiągalne.
Mimo, iż sam proces instalacji się komplikuje, można mieć XNA w Visual Studio 2012.

1. Należy pobrać XNA Game Studio 4.0 Refresh ze strony: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=27599

2. Uruchamiamy instalator, w sytuacji, gdy otrzymamy informację o niezgodności wybieramy "Uruchom program bez uzyskiwania pomocy".

3. Jeśli nie posiadamy starszej wersji Visual Studio otrzymamy przykry komunikat, mimo wszystko nie zamykamy tego okna. (Jeśli masz zainstalowaną starszą wersję Visual Studio dokończ instalację i przejdź do punktu 13).

4. Instalator, gdy jest uruchomiony, przechowuje na dysku pliki potrzebne do dalszej instalacji, z których my skorzystamy. Znajdują się zazwyczaj w katalogu o dziwnie brzmiącej nazwie (np. f5a9c83f4fd9028b66cd692124f8), na ostatnim z fizycznych dysków (u mnie wypada na D:). Nie jest on w żaden sposób chroniony, czy ukryty.
UWAGA! Katalog ten zostanie automatycznie usunięty po zamknięciu, gdy zamkniemy instalator!

5. Uruchamiamy plik: "redists.msi" (ma on za zadanie skopiować pliki wymagane do dalszej instalacji).

6. Następnie odnajdujemy folder "Microsoft XNA", znajdujący się w "Program Files", czy w polskiej wersji "Pliki programów". W systemach 64 bitowych, są dwa katalogi "Program Files", nas interesuje ten (x86).

7. Więc dalszą instalację przeprowadzimy za pomocą plików znajdujących się w "Microsoft XNA\XNA Game Studio\v4.0\Setup".

8. Instalujemy: "XLiveRedist.msi" (Nie przejmujemy się ostrzeżeniem o niezgodności i normalnie instalujemy).

9. Musimy się na chwilę wrócić katalog wyżej, a następnie do "Redist\XNA FX Redist" by zainstalować "xnafx40_redist.msi". (Instaluje paczki wymagane do uruchamiania aplikacji opartych na XNA)

10. Wracamy do katalogu "Setup"(Dla osób lubiących strzałkę w górę, klikamy ją 2 razy), i instalujemy teraz wg. kolejności: "xnags_platform_tools.msi", "xnags_shared.msi".

11. Opuszczamy katalog "Setup", i udajemy się do naszego katalogu z którego zaczynaliśmy całą przygodę (tak to ten o dziwnej nazwie np. "f5a9c83f4fd9028b66cd692124f8").

12. Uruchamiamy plik "arpentry.msi".

13. Puki co, wykonaliśmy ręcznie wszystkie operacje, które realizuje instalator w normalnej sytuacji. (W zasadzie to nie zainstalowaliśmy jedynie "xnags_visualstudio.msi" oraz "xnaliveproxy.msi". Z czego pierwszy instaluje rozszerzenie dla Visual Studio i nie działa dla wersji 2012, a drugi nie działa po prostu) Ale za chwilę sami sobie to naprawimy.

14. Do katalogu z Visual Studio musimy przekopiować dane wtyczki umożliwiającej tworzenie gier XNA, możemy je skopiować z Visual Studio 2010, do którego było zainstalowane XNA. Lub ściągnąć zip dołączony do tego artykułu.
Dane wtyczki znajdują się w katalogu "XNA Game Studio 4.0". Poniżej przykłady ścieżek:

Przykładowa ścieżka, skąd można skopiować: "C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 10.0\Common7\IDE\Extensions\Microsoft"
Przykładowa ścieżka, gdzie należy umieścić folder: "C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 11.0\Common7\IDE\Extensions\Microsoft"

15. Należy wkleić poniższy kod, do pliku "extension.vsixmanifest" (Można edytować w notatniku), zaraz po znaczniku "<SupportedProducts>", plik oczywiście zapisujemy.

      <VisualStudio Version="11.0">
        <Edition>VSTS</Edition>
        <Edition>VSTD</Edition>
        <Edition>Pro</Edition>
        <Edition>VCSExpress</Edition>
        <Edition>VPDExpress</Edition>
      </VisualStudio>


16. Teraz trzeba zmusić Visual Studio do załadowania dodatku. Uruchamiamy Visual Studio 2012, przechodzimy do TOOLS -> Extensions and Updates...
Następnie wybieramy dodatek, który można wyłączyć i klikamy wyłącz go, pokarze się przycisk Restart Now, który wciskamy. Visual Studio się uruchomi ponownie i podczas wyłączania dodatku, załaduje nasz na stałę. Dodatek możemy sobie spokojnie znowu włączyć.
Jeśli nie masz, żadnych zainstalowanych wtyczek, to możesz zainstalować jakąś, a następnie usunąć, efekt będzie ten sam o ile uda Ci się kliknąć przycisk Restart Now. (Ja użyłem do tego celu "Conflict Alert Beta")

W razie jakichkolwiek problemów z instalacją, proszę o kontakt.
Chętnie pomogę w przezwyciężeniu wszelkich problemów i trudności.

Podobne artykuły

Komentarze 5

Jakub Hiszczyński
Jakub Hiszczyński
2953 pkt.
Guru
Student Partner
11-04-2013
oceń pozytywnie 1
Zajebisty artykuł Maciuś!
Maciej Klemarczyk
Maciej Klemarczyk
137 pkt.
Junior
16-04-2013
oceń pozytywnie 0
Dzięki Hiszczyn. Lubię rozwiązywać takie problemy, poza tym uwielbiam XNA i jakiś tam Microsoft nie będzie mi mówił, że się nie da. Pozdrowienia dla Elbląskiego .NET.Edytowano 2 razy. Ostatnio 2013-04-16 16:33:07 przez maciekpak.
Maciej Klemarczyk
Maciej Klemarczyk
137 pkt.
Junior
25-08-2013
oceń pozytywnie 0
Microsoft chyba pragnie utrudnić nam pracę w XNA. Nadesłany problem przez murzilka6002: --------------------------- Microsoft Visual Studio --------------------------- Error: this template attempted to load component assembly 'Microsoft.Xna.GameStudio, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=6d5c3888ef60e27d'. For more information on this problem and how to enable this template, please see documentation on Customizing Project Templates. ---------------------------
MadMariusz
MadMariusz
1 pkt.
Nowicjusz
04-12-2013
oceń pozytywnie 1
Mam pewien problem. Wyświetla mi info o ty że nie może odnaleźć plików Microsoft.Xna.GameStudio.targets i Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets . Bardo prosił bym o wskazanie miejsca w którym popełniłem błąd.
Maciej Klemarczyk
Maciej Klemarczyk
137 pkt.
Junior
12-01-2014
oceń pozytywnie 0
Wyemitowano dodatek do Visual Studio 2013. Dostępny pod adresem: https://msxna.codeplex.com/releases
pkt.

Zaloguj się lub Zarejestruj się aby wykonać tę czynność.